Op gewicht blijven of niet? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jillian Padberg - WaarBenJij.nu Op gewicht blijven of niet? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jillian Padberg - WaarBenJij.nu

Op gewicht blijven of niet?

Door: Jillian

Blijf op de hoogte en volg Jillian

15 April 2017 | Suriname, Paramaribo

Alweer anderhalve week geleden sinds de laatste blog. Er mag dus zo langzamerhand wel een nieuwe komen. Even mijn luiheid opzij zetten en typen maar. Ik voel nu direct het zweet al opkomen. Bij de kleinste beweging krijg je het al benauwd. De afgelopen dagen was de temperatuur constant (zo’n 30⁰C), alleen de luchtvochtigheid is drastisch gestegen. Hierdoor weer veel meer muggen en die zijn nog steeds dol op bakra’s. Dus dat is weer smeren (lees: krabben) geblazen.

Afgelopen week ben ik samen met Jolijn de stad in getrokken om een nieuwe garderobe te creëren. Geslaagde dag en ik ben weer enkele rokken en shirtjes rijker. Nu moet ik er wel rekening mee houden dat ik hetzelfde aantal kilo’s mee terug mag nemen als op de heenreis. Hiervoor heb ik 2 opties bedacht:
1. Ik ga wat kleren hier laten en mijn koffer wat reorganiseren zodat alles erin past.
2. Ik wacht tot mijn moeder langskomt en alles past magische wijze gewoon in de koffer.
Zelf neig ik meer naar optie 2, maar ik vrees dat ik dan kan wachten tot ik een ons weeg.

Het allereerste bezoek aan de bioscoop is een feit. Kaartjes zijn hier SRD 23,50. Omgerekend geen geld dus.. Samen met Linda en Jolijn ben ik naar Beauty & The Beast geweest. Van de zaal en het scherm had ik geen hoge verwachtingen, maar jeetje wat heb ik mij hierin vergist. De zaal was groot en de stoelen waren luxe. Deze klapten zelfs iets naar achteren waardoor ik ervan baalde dat ik geen trainingsbroek had aangetrokken. Heerlijk chillen in een iets te goed gekoelde bioscoopzaal. De film begon en er werd gevraagd om je 3D bril op te zetten. Onze film zou alleen niet in 3D zijn, dus iedereen zat een beetje verbaasd te kijken of dit de goede zaal wel was. Er was een verkeerde film opgezet, namelijk: Ghost in a shell. Ondanks dat we geen 3D-brillen hadden, zag de film er spannend uit. Gelukkig werd het probleem opgelost en daarna alsnog een prachtige film gezien, waarbij ik aan het einde een traantje heb weggepinkt (dat ging heel subtiel…)

Het eerste bezoek is ook gekomen. Momenteel zijn er al meerdere mensen van de groep die bezoek mochten ontvangen. Denk hierbij aan ouders, vriendjes en vriendinnetjes. Het is tot nu toe allemaal zeer gezellig en de ervaringen van de bezoekers zijn enorm goed!

Op 5 april jl. is helaas het beeldscherm van mijn cellulair op veel te jonge leeftijd heengegaan. De afgelopen 2 jaren heeft hij mij goed gediend, maar het mocht helaas niet langer zijn. Moge hij rusten in vrede. Even serieus… Ik snap niet hoe sommige mensen rondlopen met een kapot beeldscherm. Het is verrekte irritant om constant door een spinnenweb te kijken. Helaas is de Huawei hier niet een bekende telefoon, dus screen protectors hebben ze dus niet. Gelukkig komt er binnenkort een pakketje mijn kant op waar er eentje in zit. Ik zit namelijk niet te wachten op glassplinters in mijn vingers… #pijnlijk.

Zoals de meesten van jullie weten, ga ik na mijn tijd in SU nog door naar Bonaire en Curaçao voor een heerlijke (en goed verdiende) vakantie. Van mijn zus kreeg ik het prachtige bericht dat zij mee gaat! Nu is er alleen wat trammelant met de vliegtuigmaatschappij, waardoor mijn tickets zijn gecanceld. Voor nu is het afwachten wat er gaat gebeuren, maar we zullen er vast wel aankomen. We kunnen altijd nog zwemmen à la Bear Grylls als het helemaal verkeerd gaat. Al je kleren in het vel van een dier stoppen om deze aan de overkant weer droog aan te trekken. Scheelt wel dat je met dit klimaat niet zo snel onderkoeld zult raken. Misschien kan ik dan nog een bikini aanhouden…

Als laatste is er schot in de zaak wat betreft mijn project. Mijn opdrachtgever heeft mijn onderzoek goedgekeurd en dit betekent dat ik de VOJ-scholen mag bezoeken. Dit is het voortgezet onderwijs. Ik zal daar onderzoeken in hoeverre er iets van logopedie aanwezig is en wat de mensen er al weten. Daarnaast wil ik onderzoeken of er behoefte is aan logopedie en in welke mate. De uitkomst van het onderzoek zou eventueel een vervolg kunnen opleveren voor de studenten die na mij deze kant op komen. We zullen het zien.

Voor nu is hier de paasvakantie begonnen. 2 weken de tijd om mij voor te bereiden op het onderzoek en in de tussentijd staan er nog wat tripjes gepland. Aankomende maandag als eerste een vierdaagse trip naar de Voltzberg met enkele meiden uit het andere huis. De hangmat heb ik al aangeschaft en hopelijk gaat het mij lukken deze mee te nemen naar NL zonder over het aantal kilo’s heen te gaan. ‘’Mam, kun je toch deze kant opkomen?’’ ;)

  • 15 April 2017 - 08:30

    Anja:

    Je zult echt moeten wachten totdat je een ons weegt

  • 16 April 2017 - 19:47

    Omapa:

    we schrokken ons een hoedje over een eventueel overgewicht, maar uiteindelijk snappen we het wel.
    mooi dat het zo goed bevalt ondanks de muggen. gewoon terugsteken dan blijven ze wel weg blijven.
    groetjes en hou je goed omapa

  • 25 April 2017 - 17:58

    Gerda Padberg:

    wat kun je toch mooie verhalen schrijven, ik geniet er elke keer van.
    je had schrijfster moeten worden, maar dat kan altijd nog!!

    geniet nog maar een paar maanden het is zo voorbij..

    liefs, en dikke knuf...oma


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jillian

Actief sinds 19 Feb. 2017
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 17857

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 29 Juni 2017

Overleven in de tropen

Landen bezocht: